Exchange student 2018/19

De studenten & cultuurverschillen

Hola!

In deze blog zal ik meer vertellen over de andere exchange studenten van het kamp!

De internationale studenten van deze SLC komen uit noorwegen, denemarken, zweden, hongarije, finland en duitsland. We zijn met 17 studenten plus Clara en Maiken (Maiken was 2 jaar geleden een exchange student in Spanje en helpt Clara). Iedereen is super sociaal en praten goed engels, dus ook m’n engels gaat er op vooruit :).Clara is ook super aardig en gezellig, en omdat ze zelf ook best jong is snapt ze ons goed en heeft ze de zelfde humor.

Je merkte eigenlijk meteen dat we van verschillende landen/culturen zijn, bijvoorbeeld iedereen heeft een ander soort accent engels. Maar ook in de gesprekken/discussie’s. We delen veel over de verschillende landen en talen, ook heb ik gemerkt dat ik Deens een soort van kan verstaan. Het doet me een beetje denken aan Duits, dus versta ik ongeveer 1 a 2 woorden in een zin en dat is net genoeg om te raden waar het over gaat :).

In het hostel zat ik op een kamer met 3 andere meiden: Hilla uit Finland, Szonja uit Hongarije en Juliane uit Denemarken. Allemaal super leuke meiden! Het meest ga ik om met Hilla.

De vragen die ik krijg en de discussie’s die we hebben over Nederland zijn echt geweldig. Ik denk dat ik wel 10 keer de vraag heb gekregen of we niet doodsbang zijn dat ons land overstroomt. Of hoe ons land nou eigenlijk heet (Holland of The Netherlands). Ook werd ik totaal voor gek veklaart toen ik probeerde uit te leggen wat Sinterklaas is haha.

In de volgende blog zal ik vertellen over wat we allemaal hebben gedaan tijdens de SLC!

Reacties

Reacties

Elise

Klinkt erg gezellig! Leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier! ?

Bernadette

Super leuk, Floor!!

Miriam

Klinkt supergezellig ? Zo ontzettend leuk en stoer dat je dit bent gaan doen!

Heel veel plezier daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active