Exchange student 2018/19

Bye Madrid- hello Cartaya

De titel zegt het al! 8 September heeft de Madrid groep afscheid moeten nemen van elkaar. De taalcursus was over en de studenten gingen naar hun gastgezinnen over heel Spanje.

Het was best wel moeilijk, om afscheid te nemen. Toen we namelijk allemaal aankwamen in Spanje, had niemand vrienden of familie. Iedereen was daar in z’n uppie, en mede daardoor werden we zo een hechte vrienden groep!

De laatste avond zijn we dan ook met z’n alle uiteten geweest, en naar een karaoke bar gegaan hahaha :). Het was een hele gezellige avond!

De volgende dag moesten we om 6 uur opstaan en onder weg naar het treinstation. Degene die ook naar de provincie Huelva gingen zaten uiteraard in dezelfde trein. De treinreis duurde ongeveer 5 uur maar ik denk dat ik ongeveer de helft van de tijd heb geslapen (high speed trains in Spanje zijn suuuuuper chill en comfortabel :)

We waren met z’n 4e die naar Huelva gingen. Toen we bijna bij onze bestemming aankwamen stond iedereen natuurlijk weer strak van de zenuwen hahaha. We stapten uit de trein, en daar stond mijn gastmoeder op mij en Annika te wachten! Begroet met natuurlijk weer 2 kussen (de neiging om nog een 3e te geven is nogsteeds groot) en een knuffel. We gingen met z’n 3e met de auto naar een restaurantje aan zee om ff een colaatje te drinken en te kletsen, toen merkte ik gelijk dat ze een heel ander accent heeft dan de mensen in Madrid. Waardoor het weer heel moeilijk was om het te volgen. (Dacht ik het spaans eindelijk een beetje te kunnen verstaan... kan ik weer overnieuw beginnen ;). Gelukkig kent mijn gast moeder aardig wat engelse woorden dus het is een mix van spaans engels en gebarentaal ! Mijn gastmoeder is super lief! En ik denk dat ik hier echt op de goede plek zit, het is een super schattig stadje en niet te ver weg van het strand. Ook ben ik erachter gekomen dat het stereotype dat mensen in zuid-spanje altijd lui zijn, niet alleen een stereotype is :). Mijn gastmoeder vertelde namelijk dat alleen in zuid-spanje de school een week later begint. (de 17e dus voor ons) en dat is dan alleen een soort introductie week. En omdat er in het begin van oktober ‘fiesta week’ is beginnen de echte lessen pas daarna zo rond half oktober. Mijn vakantie gaat dus nog wel even door

- nog sorry voor de mensen die een paar dagen geleden een mail hadden gekregen dat er een nieuwe blog online stond! Ik had per ongeluk iets geplaatst en daarna weer verwijderd -

Reacties

Reacties

Janny en Wim van Beek

Fijn dat je je daar op je plekje voelt Floor.

Jaap

Hoi Floor,

Wat klinkt dat allemaal goed en relaxed!!
Maak er een mooie tijd van!!


groet,

Jaap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active