Exchange student 2018/19

Spanish Prep Course

Buenos tardes!

Ik ben inmiddels alweer 2 weken (??!!!??!) hard aan het werk en bij mijn tijdelijke gastgezin. En in deze blog zal ik jullie vertellen hoe de eerste dagen verliepen :) .

Toen we weer helemaal bepakt in de auto stapten van het hostel onderweg naar de tijdelijke gastgezinnen, begonnen de meeste studenten een soort van zenuwachtig te worden. Ik daarintegen niet :).

 We (Lisa uit Denemarken, Ella uit Zweden en ik) werden afgezet bij het appartementenhuis. Degene die ons afzette kon geen Engels, waardoor we niet verstonden wat hij tegen ons zei over bij welk appartement we moesten zijn. Daarbij hadden we ook geen idee wie we moesten verwachten!

(Dit is mijn tijdelijke gastgezin tijdens de Spanish Prep Course. Over mijn permanente gastgezin in Cartaya heb ik wel informatie en contact gehad.)

Daar stonden we dan 3 meiden met 7 koffers en 3 loodzware tassen in de hal. Niet wetend wat we moesten doen, nog minder van de Spaanse taal. 

Uiteindelijk kwam onze gastmoeder Sonia naar beneden om te kijken of we er al waren, we kregen uiteraard 2 kussen en stelde ons voor. Al gauw merkte we dat ze wat ouder was en dus geen woord engels kon en ontiegelijk snel Spaans praatte. Ik denk dat we de eerste dag alleen maar ‘vale’ en ‘si’ hebben gezegd ?.

Onze gastmoeder was een beetje apart op het begin, ze kon nogal... bot zijn hahaha. Maar nu  ben ik bijna aan het eind van de 3 weken en ze is super super lief! We moesten er op het begin een beetje mee leren mee omgaan denk ik. Het is namelijk ook een stukje cultuur, spaanse mensen zijn nogal straight to the point zonder verkeerde bedoelingen. Ook kunnen ze een soort van schreeuwen tijdens een gesprek. En dat hoeft niet perse boos bedoeld te zijn! 

De eerste dag op de language school kregen we een korte presentatie over hoe de 3 weken eruit gaan zien en wie onze leraar was. Daarna begonnen we gelijk met de grammatica en opdrachten.

(By the way! We krijgen Spaans in het Spaans dusssss opletten geblazen!) 

We beginnen in de ochtend om 9 uur met de spaanse lessen dan hebben we om 11 uur, 30 minuten pauze. Daarna hebben we weer les tot 1 uur. Dan hebben we een uur pauze en we gaan weer verder met de volgende activiteit tot een uurtje of 5. 

Omdat we elke dag huiswerk hebben en we elkaar hard moesten helpen omdat niemand nog spaans kon gingen we daarna met meestal een grote groep naar een soortkoffie huisje waar we wat aten en dronken, en huiswerk maakten! 

Daarna gingen we weer naar huis met de metro (ik hou van het metro systeem hier) en aten we rond een uurtje of 9/10. 

Ik hoop natuurlijk dat jullie mijn blogs leuk vinden, ik zit niet veel op mijn telefoon waardoor appen of e-mailen lastig is. Al probeer ik zoveel mogelijk foto’s op social media te plaatsen :).  Voel je niet genegeerd als ik niet op je reageer! Vandaar dat ik ook deze blog schrijf! Zodat ik met iedereen in 1 keer mijn verhalen kan delen, wanneer ik tijd heb :).

Muchas besos,

Floor <3


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active